globální rozvojové vzdělávání a osvěta
globální rozvojové vzdělávání a osvěta
Předmětem programu Globální rozvojové vzdělávání a osvěta je podpora projektů předložených nestátními neziskovými organizacemi a dalšími oprávněnými subjekty ve dvou oblastech:
Globální rozvojové vzdělávání
Podpora projektů, které si kladou za cíl zejména zvyšování odborných znalostí pedagogických pracovníků a dalších relevantních cílových skupin o problematice rozvojových zemí a o principech rozvojové spolupráce a které přispívají ke zlepšení kvality a dopadů české zahraniční rozvojové spolupráce (ZRS). Projekty zahrnují přípravu vzdělávacích materiálů a programů, organizaci a realizaci vzdělávacích a tréninkových akcí, budování konzultačních a vzdělávacích center, poradenství apod. Důležitým cílem je také pomoci učitelům a dalším pedagogickým pracovníkům lépe uchopit v praxi řadu průřezových témat kurikula, do nichž jsou principy a témata globálního rozvojového vzdělávání zahrnuty. Podporovány jsou rovněž projekty zaměřené na oblast neformálního vzdělávání.
Osvěta veřejnosti
Podpora projektů, které si kladou za cíl zvýšení zájmu a podpory české veřejnosti pro oblast ZRS, podporu naplňování Cílů udržitelného rozvoje a posilování povědomí o ZRS ČR jako společné aktivitě vládních i nevládních aktérů. Projekty mohou zahrnovat organizování veřejných osvětových, informačních, kulturních a sportovních akcí s tématikou ZRS ČR, práci s médii, průzkumy veřejného mínění, publikace, periodika či multimediální prezentace k problematice rozvojových zemí a ZRS, informační centra apod. Součástí je rovněž podpora analytické a odborné publikační činnosti.
V roce 2013 se do této výzvy přihlásilo 38 projektů, podpořeno bylo 22 projektů.
V roce 2014 se do této výzvy přihlásilo 42 projektů, podpořeno bylo 22 projektů.
V roce 2015 se do této výzvy přihlásilo 29 projektů, podpořeno bylo 24 projektů.
V roce 2016 se do této výzvy přihlásilo 45 projektů, podpořeno bylo 29 projektů.
V roce 2017 se do této výzvy přihlásilo 51 projektů, podpořeno bylo 25 projektů.
V roce 2018 se do této výzvy přihlásilo 37 projektů, podpořeno bylo 16 projektů.
Národní strategii globálního rozvojového vzdělávání pro roky 2011–2015 naleznete zde.
Zprávu o globálním rozvojovém vzdělávání v České republice v letech 2008–2010 naleznete zde.
Česká republika
aktivní
ukončené
- Kapacity pro rozvoj III.
- STUDENTSKÁ AGORA debatou k lepšímu porozumění
- Cesta do hlubin GRV
- Program Krajina v našich rukou jako nástroj GRV
- Mládí pro klima
- Hra o klima! Na tahu před změnou klimatu
- #jsemjakoty
- Tvorba metodiky GRV pro soukromý sektor
- Pálí vás to? Propagace témat udržitelného rozvoje a globálních souvislostí veřejnosti
- Dialogem k partnerství pro udržitelný rozvoj
- Okno do Afriky: Cíle udržitelného rozvoje ve světle filozofie UBUNTU
- Globální rozvojové vzdělávání a osvěta v Pardubickém kraji
- Česká pomoc ve světě
- Labyrint 2030 – Cesta ke globální odpovědnosti
- Ceny SDGs 2020 a Global Goals World Cup Prague 2020
- Ceny SDGs 2021
- Fotbal pro rozvoj
- Migrace, rozvoj a SDGs – podpora vzdělávání a osvěta
- Udržitelná města a obce pro rozvoj II.
- Ceny SDGs 2019
- Rozvojové vzdělávání na školách (Dnes jím jako Angolan) a neformální osvěta veřejnosti při prezentacích o dobrovolnické službě
- Učíme v souvislostech II
- Sdílení zkušeností a rozvoj spolupráce mezi akademickými pracovníky připravujícími budoucí učitele
- Na cestě k rozvoji – Cíle udržitelného rozvoje
- „Kontrasty Ukrajiny“ – souhrnná marketingová kampaň se zaměřením na online marketing
- Ceny SDGs 2018
- Školy k světu
- Rozvojová spolupráce na vlastní oči
- Globální rozvojové vzdělávání v Moravskoslezském kraji
- Školní koordinátor vzdělávání pro udržitelný rozvoj – pilotní vzdělávací modul
- Studentská Agora 2017 – mluvme společně o pomoci druhým
- Podpora CARE při síťování, partnerství a spolupráci
- Budování kapacit v měření a zohledňování konceptu „hodnota za peníze“ (Value for Money) v českých rozvojových a humanitárních projektech
- EPDET CZ – Česká evaluační škola
- Města podporující fair trade a udržitelný rozvoj
- Ceny SDGs
- Kde a jak Česká republika pomáhá – atlas prioritních zemí zahraniční rozvojové spolupráce České republiky
- Světový humanitární den 2013
- Zodpovědná spotřeba – jak to, co jíme, ovlivňuje udržitelný rozvoj
- Osvěta o postavení a životě žen v rozvojových zemích
- Cesty české rozvojové pomoci – Bosna a Hercegovina
- Série dokumentárních filmů Česká mise
- Svět v jednom dni – rozvojová témata v projektových dnech
- PRVák: globální rozvojové vzdělávání školám
- Komplexní vzdělávání pedagogů v GRV (La Ngonpo II.)
- Tibet a Barma – křižovatky rozvoje
- EnviGlob – co mají GRV a EV společného?
- Skauti pro rozvoj
- Globální rozvojové vzdělávání do oddílů a kroužků
- Vzděláváním k aktivním pomoci
- Rozšiřování participativní výuky globálních témat na 1. stupni ZŠ metodou storylines
- HUMR – Humanitární pomoc a rozvojová spolupráce ve školách
- Společně s podporou naplňování Rozvojových cílů tisíciletí podpořme přípravu rozvojové agendy po roce 2015
- Učíme světově (2013 – 2015)
- Globální problémy lidstva: Na okraji
- (Ne)lidské tváře pomoci – who cares?
- Studentská Agora – debatou k hlubšímu porozumění rozvojové problematice
- Letní škola rozvojové spolupráce
- Za inkluzivní rozvoj
- Nízkoprahové kluby – brána do světa: globální rozvojové vzdělávání a osvěta, kde byste je nečekali
- SHIRIKA
- Globálně zodpovědná města
- Středisko pro zvyšování povědomí o rozvojových zemích a rozvojové spolupráci
- Podpora rozvojového vzdělávání a osvěty – Pardubický kraj
- Rozvojové informační centrum Brno
- Fairtradové školy nositeli změny
- Důstojný život pro všechny: podpora osvětových a vzdělávacích aktivit v regionech
- Vzděláváním pedagogických pracovníků k prevenci stereotypů v GRV
- Žijeme spolu, mluvíme spolu – výukou k toleranci a kultuře dialogu
- Udržitelná města a obce pro rozvoj
- Země na talíři – zodpovědná spotřeba a rozvoj objektivem kamery
- Klimatické souvislosti migrace
- Mapování situace žen v rozvojových zemích a osvěta české veřejnosti
- Města podporují fair trade a udržitelný rozvoj
- Nový start s novými Cíli
- Moldavsko a Ukrajina – země blízké a vzdálené II
- Souvislosti – Globální problémy z pohledu jednotlivých aktérů
- Svět bez mýtů
- Globální rozvojové vzdělávání pomocí audiovizuálních vzdělávacích prostředků
- Porozumět rozmanitosti světa: Podpora osvěty ZRS mezi politickou reprezentací, mládeží a širokou veřejností v regionech ČR
- Na cestě …
- Učíme v souvislostech
- Studentská Agora 2016 – debatování jako nástroj pro zvýšení podpory rozvojové pomoci mezi mladými lidmi
Moldavsko
aktivní
- No items found.