Projektový manažer/manažerka pro projekty delegované spolupráce v Gruzii

DATUM NÁSTUPU: Červenec 2025, případně dle vzájemné dohody. Místa výkonu práce: Gruzie, Tbilisi
TRVÁNÍ PRACOVNÍ SMLOUVY: Pracovní poměr v rozsahu plného úvazku na dobu určitou v délce trvání projektů delegované spolupráce (předpoklad do roku 2027).
VAŠE PŘIHLÁŠKA SE BUDE SKLÁDAT Z: Strukturovaný profesní životopis a motivační dopis v češtině a angličtině zašlete na e-mailovou adresu kariera@czechaid.cz do 21. 4. 2025 do 23:59 hod.

O nás

  • Česká rozvojová agentura (ČRA) je organizační složkou státu, podřízená Ministerstvu zahraničních věcí ČR, zřízená zákonem č. 151/2010 Sb. pro implementaci zahraniční rozvojové spolupráce (ZRS);
  • ČRA hospodaří s ročním rozpočtem cca 420 mil. Kč z prostředků státního rozpočtu a realizuje projekty ZRS v partnerských zemích;
  • ČRA je akreditovaná pro implementaci projektů delegované spolupráce financovaných Evropskou komisí a aktuálně implementuje projekty s celkovým rozpočtem cca 300 mil. Kč.
  • ČRA nabízí dynamické a kulturně otevřené prostředí pro lidi, kterým záleží na osudu méně vyspělých zemí světa a kteří chtějí šířit dobré jméno ČR v zahraničí;
  • Více informací o ČRA získáte na stránkách www.czechaid.cz.

NÁPLŇ PRÁCE

ČRA v současné době implementuje v Gruzii dva projekty delegované spolupráce, přičemž v obou figuruje jako juniorní implementační partner:

  • Projekt „Better goods and services in Georgia“ je realizován konsorciem GIZ (seniorní implementační partner) a ČRA (juniorní implementační partner). Zaměřuje se na zavádění evropských standardů v akreditovaných laboratořích a certifikovaných orgánech. Cílem projektu je zlepšení kvality produktů a služeb, zvýšení informovanosti spotřebitelů a podpora inovací a technologií. Projekt je mj. zaměřen na osvětu cílenou na širokou veřejnost i odborné publikum, posílení instituce a práv ochrany spotřebitele, podpoře soukromého sektoru a místních výrobců a usnadnění jejich přístupu na gruzínský i evropský trh.  Rozpočet části projektu v gesci ČRA činí 3 mil. EUR a jeho plánovaná doba trvání je do 31. 1. 2027 s možností prodloužení do cca 31. 7. 2027.

 

  • Projekt „ENPARD IV. – Food Safety Complementary Measures ot the European Neighbourhood Programme for Agriculture and Rural Development in Georgia Phase IV“ je realizován konsorciem FAO (seniorní implementační partner) a ČRA (juniorní implementační partner. Projekt poskytuje asistenci v oblasti bezpečnosti potravin a sanitárních a fytosanitárních opatření za účelem posílení ochrany spotřebitele v Gruzii a usnadnění vývozu gruzínských produktů do členských států EU. ENPARD IV poskytuje další podporu laboratořím v odvětví bezpečnosti potravin a zemědělství a relevantním orgánům asistenci při zkvalitňování systémů inspekce a kontroly a pro pokračování procesu sbližování právních předpisů, včetně prosazování nově přijatých předpisů, a také na podporu potravinářského podnikání provozovatelů (FBO) v jejich úsilí přizpůsobit se těmto reformám. Rozpočet části projektu v gesci ČRA činí 2,4 mil. EUR a jeho plánovaná doba trvání je do 30. 11. 2025 s možností prodloužení do 30. 4. 2026.

Náplň práce:

  • Kompletní strategické řízení existujících projektů delegované spolupráce v Gruzii;
  • Koordinace a řízení projektového týmu v Gruzii;
  • Účast na jednáních s Delegací EU (DEU) a dalšími klíčovými partnery jak v ČR, tak v Gruzii;
  • Pravidelný monitoring realizace projektu s ohledem na plnění podmínek DEU;
  • Spolupráce při přípravě dotačních výzev a veřejných zakázek pro dílčí komponenty projektu vč. účasti v hodnoticích komisích;
  • Tvorba a kontrola průběžných a závěrečných narativních a finančních reportů, zajištění souladu s požadavky DEU a ČRA
  • Sledování pokroku projektu, plnění plánů, identifikace a řešení případných odchylek;
  • Příprava, správa a kontrola rozpočtu projektu, dohled nad čerpáním prostředků EU a splňováním závazků vůči DEU;
  • Identifikace rizik souvisejících s implementací projektu, návrh a realizace nápravných opatření;
  • Zajištění souladu realizace projektu s pravidly DEU, legislativou a vnitřními směrnicemi ČRA;
  • Aktivní spolupráce s ústředím ČRA v Praze.

POZICE VYŽADUJE

  • Státní občanství ČR a trestní bezúhonnost;
  • Získání osvědčení v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., které je nezbytné pro vyslání zaměstnance do zahraničí na stupeň „Důvěrné“;
  • VŠ vzdělání magisterského stupně v relevantním oboru (např. rozvojová studia, mezinárodní vztahy, ekonomie či jiné relevantní obory);
  • Profesní zkušenost s prací na mezinárodních projektech v zahraničí;
  • Min. 2letá zkušenost s vedením týmu lidí;
  • Min. 2 letá zkušenost s projektovým řízením
  • Znalost anglického jazyka na úrovni C1 dle společného evropského referenčního rámce pro jazyky;
  • Pokročilá znalost práce s MS Office (zejm. Excel);
  • Vynikající organizační, komunikační a prezentační dovednosti;
  • Zkušenost s prací v rozvojových zemích výhodou.

Nabízíme

  • Zajímavou práci v oblasti zahraniční rozvojové spolupráce;
  • Možnost zapojení do významného mezinárodního projektu s dlouhodobým dopadem;
  • Pracovní poměr v rozsahu plného úvazku na dobu určitou v délce trvání projektů delegované spolupráce (předpoklad do roku 2027);
  • Práce v zaměstnaneckém poměru dle Zákoníku práce, platové zařazení podle nařízení vlády č. 341/2017 Sb. ve 12. platové třídě.

Česká rozvojová agentura si vyhrazuje právo výběrové řízení kdykoli v jeho průběhu zrušit, neobsadit veškeré výše uvedené pracovní pozice nebo nevybrat žádného z uchazečů, a to bez udání důvodu.