Rozšiřování participativní výuky globálních témat na 1. stupni ZŠ metodou storylines
Dotace: Rozšiřování participativní výuky globálních témat na 1. stupni ZŠ metodou storylines
Realizátor: NaZemi
Výše prostředků na projekt ze ZRS ČR pro rok 2013:599 842 Kč
Výše prostředků na projekt ze ZRS ČR pro rok 2014:500 000 Kč
Realizátor: NaZemi
Výše prostředků na projekt ze ZRS ČR pro rok 2013:599 842 Kč
Výše prostředků na projekt ze ZRS ČR pro rok 2014:500 000 Kč
16/2013/15, 16/2014/15
(IDENTIFIKAČNÍ ČÍSLO)
(IDENTIFIKAČNÍ ČÍSLO)
(CELKOVÝ PŘEDPOKLÁDANÝ ROZPOČET)
2013-2015
(DOBA REALIZACE)
(DOBA REALIZACE)
Projekt Rozšiřování participativní výuky globálních témat na 1. stupni ZŠ metodou storylines reaguje na malé rozšíření GRV na prvních stupních ZŠ. Cílem projektu je zvýšit motivaci a schopnosti učitelů pro uplatňování postupů participativní pedagogiky a zavést do výuky institucí přípravy budoucích a současných pedagogů participativní GRV.
V roce 2013 byla v rámci projektu přeložena a pro český kontext upravena metodika dvou globálních příběhů, které umožňují participativní výuku globálních témat na 1. stupni (rovný přístup k vodě, migrace a mírové soužití). Ve třech metodických seminářích bylo vyškoleno 8 učitelů ze tří škol. Zárověň probíhala i první část výzkumu, jehož záměrem bylo zjistit dopady tohoto typu výuky na žáky a učitele. Dosavadní zjištení z výzkumu umožňují dále zlepšit přípravu učitelů v dalším roce projektu. Díky prezentaci dosavadních zkušeností s participativní výukou metodou storylines před odbornou veřejnsotí (konference, odborná periodika, vysoké školy) vzrostl mezi pedagogy zájem o tuto formu vzdělávání. Příští rok se proto bude projektu účastnit již 7 škol.
V roce 2013 byla v rámci projektu přeložena a pro český kontext upravena metodika dvou globálních příběhů, které umožňují participativní výuku globálních témat na 1. stupni (rovný přístup k vodě, migrace a mírové soužití). Ve třech metodických seminářích bylo vyškoleno 8 učitelů ze tří škol. Zárověň probíhala i první část výzkumu, jehož záměrem bylo zjistit dopady tohoto typu výuky na žáky a učitele. Dosavadní zjištení z výzkumu umožňují dále zlepšit přípravu učitelů v dalším roce projektu. Díky prezentaci dosavadních zkušeností s participativní výukou metodou storylines před odbornou veřejnsotí (konference, odborná periodika, vysoké školy) vzrostl mezi pedagogy zájem o tuto formu vzdělávání. Příští rok se proto bude projektu účastnit již 7 škol.