Podpora vzdělávání v Afghánistánu
Dotace: Podpora kvality zemědělského vzdělávání v Afghánistánu prostřednictvím modelových škol
Doba realizace: 2015-2017
Realizátor: Člověk v tísni, o.p.s.
Rozpočet pro rok 2015: 8 998 347 Kč
Rozpočet pro rok 2016: 8 994 067 Kč
Doba realizace: 2015-2017
Realizátor: Člověk v tísni, o.p.s.
Rozpočet pro rok 2015: 8 998 347 Kč
Rozpočet pro rok 2016: 8 994 067 Kč
05/2016/02
(IDENTIFIKAČNÍ ČÍSLO)
(IDENTIFIKAČNÍ ČÍSLO)
(CELKOVÝ PŘEDPOKLÁDANÝ ROZPOČET)
2015-2017
(DOBA REALIZACE)
(DOBA REALIZACE)
Projekt reaguje na současnou situaci v sektoru středního odborného zemědělského školství v Afghánistánu, kde chybí systematická podpora kvality vzdělávání a školy nepřispívají dostatečně k rozvoji afghánského zemědělství. Studenti často opouštějí školy bez toho, aby se naučili i jen základní praktické zemědělské dovednosti. Cílem projektu je zvýšit kvalitu vzdělávání na afghánských středních zemědělských školách nastavením systému modelových škol podporovaných vícestranným monitoringem kvality a využívaných pro replikování dobré praxe do ostatních škol. Systém modelových škol podporovaných vícestranným monitoringem kvality bude využíván jako vzor dobré praxe pro ostatní školy. Projekt přispěje k naplňování Národní strategie Afghánistánu pro technické a odborné školství pro roky 2013 – 2018 tím, že se zaměří na rozvoj monitoringu kvality a managementu na školách ze strany vládních institucí, propojení škol s firmami, vyučování praktických dovedností odpovídajících poptávce na trhu práce, praktického vyučování podnikatelských dovedností a zpřístupňování škol pro ženy a dívky.
Projekt úzce spolupracuje s pilotními školami, které se na základě dobrých výsledků v monitoringu výkonu budou moci stát modelovými školami. Pilotní školy budou hrát v projektu klíčovou roli, protože jim bude adresována velká většina podpory s cílem dosáhnout u nich takové úrovně managementu a kvality praktické výuky, že se mohou stát modelovými školami. ČvT zvolil 20 škol, které by se měly v rámci předkládaného projektu stát pilotními školami. Jedná se o 10 zemědělských a veterinárních institutů (AVI) a 10 středních zemědělských škol (AHS). Do škol bude zaváděna výuka klíčových zemědělských dovedností a bude rozvíjena jejich kapacita učit a zkoušet studenty praktickým způsobem. Projekt tak přispěje k vytvoření systému dlouhodobého zkvalitňování výuky na zemědělských školách.
Současný projekt, který navazuje na předchozí aktivity v tomto sektoru, pokračuje v podpoře zemědělského vzdělávání s cílem budovat kapacity středních zemědělských škol a institutů s důrazem na praktickou výuku. Zároveň je důležité zvyšovat kapacity státní správy a samosprávy pro dohled nad kvalitou výuky a její samostatnou podporu. Přímou cílovou skupinou projektu jsou ředitelé škol, jejich zástupci, učitelé, studenti pilotních škol a úředníci odboru technického a učňovského vzdělávání a školství (DM TVET) a zástupci odborů školství provinčních samospráv (Provincial Education Department – PED). Nepřímou cílovou skupinou jsou pak všichni studenti a učitelé zemědělských škol (včetně těch, které se učí od pilotních a modelových škol), rodiny studentů, zaměstnavatelé a farmáři.
Projekt úzce spolupracuje s pilotními školami, které se na základě dobrých výsledků v monitoringu výkonu budou moci stát modelovými školami. Pilotní školy budou hrát v projektu klíčovou roli, protože jim bude adresována velká většina podpory s cílem dosáhnout u nich takové úrovně managementu a kvality praktické výuky, že se mohou stát modelovými školami. ČvT zvolil 20 škol, které by se měly v rámci předkládaného projektu stát pilotními školami. Jedná se o 10 zemědělských a veterinárních institutů (AVI) a 10 středních zemědělských škol (AHS). Do škol bude zaváděna výuka klíčových zemědělských dovedností a bude rozvíjena jejich kapacita učit a zkoušet studenty praktickým způsobem. Projekt tak přispěje k vytvoření systému dlouhodobého zkvalitňování výuky na zemědělských školách.
Současný projekt, který navazuje na předchozí aktivity v tomto sektoru, pokračuje v podpoře zemědělského vzdělávání s cílem budovat kapacity středních zemědělských škol a institutů s důrazem na praktickou výuku. Zároveň je důležité zvyšovat kapacity státní správy a samosprávy pro dohled nad kvalitou výuky a její samostatnou podporu. Přímou cílovou skupinou projektu jsou ředitelé škol, jejich zástupci, učitelé, studenti pilotních škol a úředníci odboru technického a učňovského vzdělávání a školství (DM TVET) a zástupci odborů školství provinčních samospráv (Provincial Education Department – PED). Nepřímou cílovou skupinou jsou pak všichni studenti a učitelé zemědělských škol (včetně těch, které se učí od pilotních a modelových škol), rodiny studentů, zaměstnavatelé a farmáři.