Inovace výuky elektrických pohonů v bakalářské a magisterské etapě studia na Mongolian University of Science and Technology - využití matematických simulací v elektrotechnice
Dotace: Inovace výuky elektrických pohonů v bakalářské a magisterské etapě studia na Mongolian University of Science and Technology - využití matematických simulací v elektrotechnice
Doba realizace: 2012-2014
Realizátor: České vysoké učení technické v Praze
Rozpočet pro rok 2012: 703 092 Kč
Rozpočet pro rok 2013: 1 604 158 Kč
Rozpočet pro rok 2014: 983 855 Kč
22/2014/04
(IDENTIFIKAČNÍ ČÍSLO)
3 291 105 Kč
(CELKOVÝ PŘEDPOKLÁDANÝ ROZPOČET)
2012 - 2014
(DOBA REALIZACE)
Projekt se týká modernizace předmětu Electric Drive v bakalářské etapě studia a předmětu Technological Processing Automatic Control v magisterské etapě studia. Cílem je předat nejnovější informace z oblasti elektrických pohonů, které jsou vyučované na ČVUT v Praze, formou nových podkladů pro přednášky a vybraná cvičení profesorům a následně studentům Mongolian University of Science and Technology (MUST).
Oba předměty jsou součástí akreditace, kterou MUST obdržela, a jejich modernizace posílí úroveň evropského standardu.
Materiály vzniklé v průběhu realizace tohoto projektu seznámí studenty s moderními trendy v oblasti průmyslové automatizace a elektrických pohonů a přiblíží jim aplikace těchto moderních technologií v jejich budoucím profesním životě. Rozsah zahrne pohony stejnosměrnými motory, asynchronními i synchronními motory a širokou škálu technik řízení od logického řízení, přes programovatelné automaty až po kontinuální řízení včetně vektorového.
Studenti budou po absolvování výuky znát struktury moderních elektrických pohonů a jejich řízení. Budou schopni posuzovat technické parametry pohonů a jejich komponent, budou znát detailně funkce a obecnou obsluhu jednotlivých částí. Budou rozumět základním aplikacím a tím budou schopni vytvářet studie potřeb daného technologického procesu, specifikovat požadavky na zařízení i posuzovat nabídky dodavatelů.
Sekundárním, avšak neméně důležitým aspektem výsledků projektu je rozšíření odborných jazykových znalostí studentů, neboť materiály budou předány mongolské straně v angličtině s možností přímého použití ve výuce.