V boji proti dětské chudobě pomáhají vzdělávací projekty
Dětský fond OSN (UNICEF) zveřejnil zprávu, z níž vyplývá, že téměř 385 milionů děti žije na světě v extrémní chudobě. V roce 2013 žilo podle zprávy 19,5 procenta dětí v rozvojových zemích v domácnostech, které mají k dispozici jen necelé dva dolary na osobu a den. Dospělí žijící v rozvojových zemích jsou podle UNICEF extrémní chudobou ohroženi více než o polovinu méně často než právě děti. Hrozí 9,2 procentům dospělých. Podle zprávy, kterou si můžete přečíst zde, jsou nejpostiženější děti v subsaharské Africe a v jižní Asii.

Jednou z hlavních priorit České rozvojové agentury je soustředění aktivit na nejchudší a zvláště zranitelné skupiny obyvatel v chudých zemích a zlepšování jejich podmínek pro důstojný život. V Africe směřují aktivity ČRA do Zambie a Etiopie. I když měla Etiopie v loňském roce jednu z nejrychleji rostoucích ekonomik v Africe, stále zůstává jednou z nejchudších zemí světa. Dle hodnocení Indexu lidského rozvoje (HDI) se Etiopie v roce 2015 umístila na 174. místě ze 187 zemí. Etiopie je prioritní zemí ZRS ČR s programem spolupráce. V roce 2015 bylo dle usnesení vlády alokováno na bilaterální projekty v Etiopii 52,5 milionů Kč. Z aktivit ČRA v Etiopii bych zmínil např. projekt Zajištění udržitelných zdrojů obživy v Kedida Gamela, jehož hlavním cílem je přispět k udržitelnému zlepšování zdrojů obživy pro venkovskou populaci skrze tři oblasti ve woredě Kedida Gamela,“ říká ředitel České rozvojové agentury Michal Kaplan.

Z jižní Asie, která je vedle Afriky další oblastí nejvíce postižené dětskou chudobou, směřují aktivity ČRA např. do Kambodži. „Jedním z projektů ČRA je zde je např. projekt inkluzivního vzdělávání dětí s vadou zraku. Jeho hlavním záměrem je propagovat inkluzivní vzdělávání pro děti s vadami zraku, které v Kambodži ve většině případů přístup ke vzdělání nemají. Mezi specifické cíle projektu patří zapojení dětí s postižením do kambodžského veřejného školského systému, proškolení učitelů v inkluzivním vzdělávání a zvyšování povědomí o důležitosti inkluzivního vzdělávání,“ dodává Michal Kaplan.