ČRA podpořila rozvoj monitorovacích a řídících dopravních systémů nové generace na bázi umělé inteligence v Egyptě

Egyptská metropole Cairo je jednou z nejrychleji rostoucích a rozvíjejících se metropolí na světě. V jejím okolí přibývají závratným tempem urbanistické celky protkané dopravními uzly, které je třeba monitorovat a inteligentně řídit pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti veškeré dopravy. S podporou Programu B2B České rozvojové agentury se proto česká firma RCE Systems rozhodla vypracovat podnikatelský plán na využití inovativních řešení v oblasti neuronových sítí, umělé inteligence a jejich aplikace především v oblasti inteligentní mobility, řízení dopravních systémů nové generace a zlepšení fungování dopravy a parkování.   


Egypt se potýká v oblasti mobility s řadou obtíží a mnohými výzvami. Rozvoj dopravní infrastruktury se stal jednou z významných priorit Egypta, který na ně vyčleňuje národní finanční prostředky i získává mezinárodní financování. Česká firma RCE Systems disponuje unikátními řešeními a zkušenostmi v oblasti inteligentní mobility, zpracování a získávání dat, neuronových sítí, umělé inteligence, robotiky a embedded systémů. Její inovace především v oblasti získávání a zpracování dopravních dat a parkování se úspěšně uplatňují už ve více než 50 zemích světa.

 Záměrem našeho projektu je důkladněji prozkoumat místní podnikatelské prostředí, zjistit specifika trhu, a společně s potenciálními lokálními a regionálními partnery připravit podnikatelský plán na aktivní vstup na trh. Zaznamenáváme poptávky a kontakty z tohoto regionu a egyptský trh chceme proto podrobněji prozkoumat, vyhodnotit rizika, získat informace o případných potřebných certifikacích či povoleních a připravit podnikatelský plán a GTM strategii pro naše další působení na tomto trhu,“ říká obchodní ředitel RCE Systems Tomáš Šárocký.

V rámci projektu dojde k přenosu technologie a know-how RCE Systems v oblasti inteligentní mobility, monitoringu a řízení dopravy v Egyptě. Dojde k vytvoření nových pracovních příležitostí souvisejících s integrací a provozem inteligentních řešení v dopravě a parkování, zvýší se kvalifikace personálu a také zlepší kvalita služeb pro koncové uživatele. „Naše řešení jsou poměrně technicky náročná a je zapotřebí hluboké technické znalosti k jejich správnému nainstalování a zapojení. V ČR jsme schopni tuto technickou část provádět sami, ale v zahraničí spoléháme na obchodní partnery. Ti už v ideálním případě mají nějaké zkušenosti s nasazováním námi podobných řešení, ale není tomu tak vždy. V každém případě tyto partnery zaškolujeme, aby byli schopni naše řešení nejenom odprezentovat, ale také i nainstalovat, zapojit, nastavit a celkově zprovoznit. Tito partneři jsou pak naším plnohodnotným lokálním zastoupením ke koncovým zákazníkům,“ doplňuje Tomáš Šárocký .

Koncový zákazník (město, letiště, vládní organizace, armáda atd.) nemá zpravidla k dispozici zdroje, aby mohl výše uvedené činnosti provést sám, a proto vyhledává firmy, které mají s instalací zkušenosti a znalosti. Tento postup je v branži dopravních systémů a video analytiky zcela běžný a koncový zákazník je na takový přístup zvyklý. Zejména v zahraničí to má ještě dodatečnou výhodu lokální podpory v místním jazyce, což zákazníci vysoce oceňují.

Mezi dlouhodobé cíle projektu patří zlepšení fungování dopravy a parkování s pozitivním dopadem na obyvatele, návštěvníky a podnikatele a také na životní prostředí či zvýšení bezpečnosti v okolí klíčových budov, na křižovatkách a přechodech pro chodce. V rámci projektu se také počítá s navázáním spolupráce s místními i regionálními partnery, ať už jde o integrátory a společnostmi nabízející řešení v oblasti dopravy, parkování a bezpečnosti, či s municipalitami, ministerstvem dopravy, armádou a jinými veřejnými a soukromými organizacemi působícími v dopravě a parkování. Důležitou částí projektu je také vytvoření pracovních míst a přenos know-how.

„Na základě výsledků průzkumů trhu a zpracovaného podnikatelského záměru pak plánujeme v Egyptě dlouhodobě působit ve spolupráci s vybranými místními a regionálními partnery. Pro projekty v těchto zemích budeme nabízet možnosti financování, které projednáme s Českomoravskou záruční a rozvojovou banky, Českou exportní bankou a naší komerční bankou a využívat garancí a pojištění Exportní garanční a pojišťovací společnosti,“ přibližuje Tomáš Šárocký. Konečnými příjemci projektu budou především obyvatelé Egypta. A to díky zlepšení fungování dopravy a parkování což také bude mít pozitivní dopad na životní prostředí, a tedy i na jejich zdraví.

Fotogalerie